oblouk

Jak na přepis energií snadno a rychle krok za krokem

Jak na přepis energií snadno a rychle krok za krokem

Přepis energií na nového majitele může být velice snadný – ovšem za předpokladu, že všechny zúčastněné strany komunikují a spolupracují. V době elektronické je tento úkon možné vyřídit z pohodlí gauče a může to být akce v důsledku na pár minut. Jak to vlastně celé funguje?

Kdy budete řešit přepis energií?

Přepis energií se týká zpravidla tehdy, když dochází ke změně majitele či nájemce v bytě. Nevyhnete se mu při stěhování, koupi nového bytu či domu, změně pronájmu či v takových krajních případech, jako je úmrtí osoby, která je měla na sebe napsané.

Jak dlouho přepis trvá?

Nejjednodušeji přepis probíhá, pokud zůstává dodavatel energií stejný – v tomto případě jde o tzv. přepis odběrného místa, které trvá maximálně dva týdny. Pokud je přepis energií spojen se změnou dodavatele, je to zpravidla proces na měsíc, proto je dobré důkladně se na něj připravit. Ještě než se rozhodnete pro konkrétního nového dodavatele energií, doporučujeme udělat si malý nezávislý průzkum trhu a porovnat nabídky zavedených i menších dodavatelů ve vašem regionu. Zabere to s využitím internetových kalkulaček pár minut a vy tak budete mít jistotu, že nebude dlouhodobě platit víc, než je nutné. 

Jaké dokumenty jsou potřeba pro přepis?

V každé situaci budou vyžadovány specifické dokumenty, přičemž klíčovými informacemi jsou adresa a EAN kód pro jednoznačnou identifikaci odběrného místa, které lze najít například ve smlouvě nebo na účtování stávajícího dodavatele. Ačkoliv někteří poskytovatelé mohou mít své vlastní formuláře na převod elektřiny nebo plynu, obvykle budete potřebovat následující dokumenty:

I když se jedná o převod elektřiny nebo plynu, samotný postup a potřebné dokumenty jsou v zásadě podobné. Požadované dokumenty lze odeslat poštou nebo osobně doručit na pobočku dodavatele, a někteří poskytovatelé umožňují vyřízení všeho online.

Přepis energií krom za krokem

Při zachování stávajícího dodavatele je proces převodu odběrného místa poměrně snadný. Níže je popsán postup:

  1. Aktuální zákazník požádá o převod odběrného místa u svého současného dodavatele.
  2. Dodavatel zašle novému zákazníkovi návrh smlouvy.
  3. Jakmile nový zákazník podepíše smlouvu, dodavatel ukončí smlouvu s původním zákazníkem.
  4. Nový zákazník obdrží rozpis záloh a původní zákazník dostane konečné vyúčtování.

Rozhodli jste se změnit dodavatele? V tomto případě požádejte o převod energie u nového dodavatele, který by měl zajistit propojení obou smluv:

  1. Nový zákazník podá žádost o převod energie u nového dodavatele.
  2. Nový zákazník podepíše smlouvu s novým dodavatelem.
  3. Původní zákazník předá plnou moc novému dodavateli, aby ukončil smlouvu u jeho současného dodavatele.
  4. Nový zákazník obdrží rozpis záloh od nového dodavatele, zatímco původní zákazník dostane konečné vyúčtování od stávajícího dodavatele.

Co může přepis energií zkomplikovat?

Potenciální obtíže během procesu převodu energií

  1. Odmítnutí původního odběratele spolupracovat:
  1. Nepodepsání předávacího protokolu:
  1. Problémy s původním nájemníkem:
  1. Neuzavření kupní smlouvy při koupi bytu:
  1. Odpojení plynu a elektřiny v nemovitosti:

Není třeba se přepisu obávat, je to poměrně jednoduchý úkon a ve většině případů se obejde bez komplikací. Je to věc dohody všech angažovaných stran. Pokud například původní majitel nechce ni vyřizovat, stačí, aby vypsal plnou moc pro nového majitele, který celou administrativu vezme na sebe. Koupě nebo pronájem nového bytu můžete navíc vzít jako jedinečnou příležitost dobře si nastavit hospodaření s energiemi z dlouhodobého hlediska, abyste maximálně ušetřili.

S LAMOU ušetříte až 13 000 Kč* za 2 roky. Nejlevnější dodavatel elektřiny a plynu!

doublearrow zpět na výpis novinek